Co to jest nadpis/branding?

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

Każda komunikacja do telefonu komórkowego posiada informację o tym, kto jest jej nadawcą. Tylko w połączeniach głosowych jest możliwość ukrycia takiej informacji. SMS czy MMS przychodzą zawsze z informacją o nadawcy. Z reguły jest to numer, jednak może być także tekst. Pole nadawcy czasami nazywane jest nadpisem lub brandingiem.

Czy pole nadawcy może być tekstowe?

Tak, w polu nadawcy może być wstawiony tekst, jednak tylko w przypadku używania specjalnych usług SMSC. Z telefonu GSM można wysłać SMS czy MMS tylko z numerem karty SIM zainstalowanej w tym telefonie.

Jakie są ograniczenia pola nadawcy?

Pole nadawcy musi mieć min 3 i max 11 znaków. W polu tym może być zarówno numer, jak i tekst. W przypadku tekstu dozwolone są tylko znaki z zakresu tzw. GSM7. O tych znakach można więcej poczytać na stronie http://www.tidemobile.pl/pl/pomoc-technologia/kodowanie-sms-i-nadpisow
Dowolne nadpisy do wszystkich polskich operatorów GSM są dostępne tylko u nielicznych usługodawców SMS.

Czy pole nadawcy może być dynamicznie zmieniane?

Jest możliwość pozwalająca przesyłać informacje z dynamicznym nadpisem, czyli przykładowo każdy SMS może mieć inne pole nadawcy, które użytkownik sam prześle wybierając odpowiednią metodę połączeń z usługodawcą.

Powiązane artykuły (wg słów kluczowych)

W górę