850 tys. urządzeń ...

Google - twórca systemu Android ogłosił, że codziennie na świecie aktywuje się 850 000 urządzeń (tabletów i telefonów komórkowych) z systemem. Ilość urządzeń łączących się z serwerami Googla wzrosła o 250% względem zeszłego roku. Twórcy systemu Android poinformowali o swoim sukcesie na blogu Google Mobile Blog przed rozpoczynającym się Światowym Kongresem Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) w Barcelonie. Na rynku znajduje się ponad 800 modeli telefonów i tabletów, działających z zainstalowanym systemem Android. Łącznie na świecie używanych jest ponad 300 milionów urządzeń z Androidem. Rosnącą popularnością cieszy się również Android Market pozwalający ściągać aplikacje na urządzenia z Androidem. W ciągu ostatniego roku gama oferowanych produktów wzrosła trzykrotnie ze 150 000 do 450 000. Każdego miesiąca użytkownicy pobierają ponad miliard aplikacji. Google pozwala producentom na dostosowywanie systemu do ich urządzeń, przykładami mogą tu być nakładki HTC Sense, lub Samsung TouchWiz. Budzi to głosy krytyki wśród twórców oprogramowania. Uważają oni, że na rynku znajduje się za dużo wersji Androida, co utrudnia tworzenie aplikacji.


Więcej...

Marketing mobilny st...

Ciekawy fragment na temat trendów prognozowanych na rok 2012 „Jennifer OkulaMobilny marketing przyszłości będzie oparty na mediach społecznościowych w połączeniu z kryterium lokalności (co wyraża angielski skrót SoLoMo – Social Local Mobile). Największe sukcesy będą odnosić te przekazy marketingowe, które połączą w sobie istotność dla odbiorcy z trafieniem we właściwy moment.


Więcej...

Masowa wysyłka SMS ...

Od dłuższego czasu klienci sieci GSM mają możliwość przenoszenia swoich numerów komórkowych między operatorami. Niektóre numery przenoszone są kilkukrotnie. Mało kto chce pożegnać się z numerem, który posiada od kilku lat i często zastępuje numer stacjonarny.


Więcej...
012
Praktyczne zastosowanie

Angielskie pizzerie Papa John’s zachęcają klientów, którzy zamówili pizzę na wynos, do oceny swoich doświadczeń, prze telefon komórkowy.

Na tekturowych pudełkach pizzy zostały umieszczone kody QR. Konsumenci mogą zeskanować ten kod lub wysłać SMS z podanym na pudełku kodem i ocenić swoje doświadczenia i napisać krótkie referencje. Na stronie internetowej dodatkowo umieszczono widget, jako część szerszej inicjatywy, zbierającej opinie klientów.

Pilotażowy projekt z kwietnia 2014, zakończył się sukcesem. Objął 8 punktów sprzedaży. Następnym krokiem jest wprowadzenie programu dla wszystkich, 248 punktów w Anglii.

„Jesteśmy pod wrażeniem osiągniętych do tej pory efektów, genialny wręcz odsetek odpowiedzi, pokazuje, że nasi klienci są gotowi i chętni do dzielenia się swoimi przemyśleniami.” – powiedział Andrew Gallagher, dyrektor marketingu w Papa John’s.

Większość ocen jest pozytywna, co cieszy firmę. Natomiast negatywne oceny i komentarze pozwalają określić, czy problem leży w opóźnionych dostawach, czy potrzebna jest przebudowa menu itp.

 

Kellogg's LCM kojarzy się nam z płatkami, batonami i innymi smakołykami, za którymi przepadają dzieci. Tym razem umożliwił m.in. mamom na zrobienie miłej niespodzianki pociechom.

Politycy w czasie kampanii wyborczej starają się dotrzeć do wyborców na różne sposoby. Jedni preferują bezpośrednie spotkania z elektoratem, inni wybierają telewizję i billboardy. Innowacyjnym pomysłem sztabu wyborczego Barracka Obamy była wysyłka SMS.

Producenci sprzętu AGD dwoją się i troją, żeby stworzyć wygodne i praktyczne urządzenia. Już niedługo lodówka przypomni nam SMS-em co musimy dokupić, a pralka powiadomi, że skończyła robić pranie.

Od jakiegoś czasu na przystankach komunikacji miejskiej we Wrocławiu funkcjonują kody QR. Instalacja kodów na przystankach trwała niespełna miesiąc i działały już w chwili ich zamieszczenia.

W Holandii wprowadzono do obiegu srebrne monety o nominale 5 euro i złote 10 euro z okazji 100lecia Mennicy Królewskiej. Monety wyróżniają się jednak nie tylko okazją, ale i nowinkami technicznymi.

Wiele znanych czasopism, gazet wprowadziło w życie możliwość zamawiania prenumerat za pomocą SMS. Jest to wygodniejsza opcja dla stałych czytelników.

W Polsce osób, które mają prawidłowo leczone nadciśnienie tętnicze jest tylko 12 %. Kampania SMS ma na celu przedstawienie obecnego stanu leczenia nadciśnienia w Polsce na tle Europy, edukację lekarzy specjalistów i pacjentów, poprawiając przez to skuteczności leczenia, docierając z wiedzą na ten temat do mediów.

McDonald's wykorzystał sentyment do pierwszej komputerowej gry, jaką był ping pong. Pamiętacie dwie kreski odbijające punkt? Wykorzystując smartphone, internet i interaktywny billboard uzyskano świetną rozrywkę z reklamą w jednym. Pomysłodawcą była szwedzka agencja reklamowa.

Statua Wolności i hasło „Duma Amerykanów” to przykład kampanii Tyskie która, pojawiła się na dwóch wielkoformatowych siatkach: w Warszawie (rondo Dmowskiego) oraz w Poznaniu (ul. Półwiejska), również na tablicach outdoorowych w całej Polsce. Działania również widoczne dzięki kampanii internetowej, komunikacji na Facebooku oraz reklamie telewizyjnej.

Unicef udostępnił aplikację „PAY IT FORWARD”, za pomocą której po przeskanowaniu fotokodu (Microsoft Tag) możemy kupić produkt który nas interesuje w promocyjnej cenie a zaoszczędzone pieniądze przelać na konto organizacji.

Starbucks jedna z największych na świecie sieci kawiarni wprowadziła do swoich kawiarnii na terenie USA (6 800 sklepów) możliwość płacenia za pomocą telefonów komórkowych. W kawiarniach Starbucks umieszczone zostały czytniki QR Codów, do których należy przyłożyć telefon z wyświetlonym kodem posiadanej karty “Starbucks Card Mobile” (indywidualnym dla danej karty).

Sieć restauracji McDonald’s planuje wprowadzić w życie firmy system mobilnych płatności, dzięki którym klienci będą mogli płacić za zamówienia (do 20$) za pomocą swojego telefonu ograniczając do minimum komunikacje z obsługą. Wprowadzenia mobile contactless payments na tą chwilę ma objąć 1 200 restauracji na terenie Wielkiej Brytanii.